čtvrtek 15. srpna 2013

Pytlákem u Buckinghamu

Ano, přiznávám se. Pytlačila jsem u Buckinghamského paláce. Vím, zní to hrozně. Pytlačit a ještě k tomu na tak honosném místě přímo před zraky královny. Trochu se stydím.
Snad mě aspoň trochu omlouvá, že jsem to dělala nevědomky a že za to vlastně nemohu. A že jsem vlastně žádnou škodu nezpůsobila. Akorát jsem asi (na chvíli) naštvala pár lidí, ti už stejně zapomněli. A taky trochu rozzlobila bobici (londýnskou policistku).
To bylo tak. Po dlouhém vypjatém čekání na královské miminko se malý Jiřík narodil zrovna, když jsme s výpravou pobývali v Londýně. Co udělá správně informovaný cestovatel, když se namane u tak významné události?  Zamíří přímo do epicentra dění a snaží se ukořistit nějaký ten důkaz, že zrovna ON byl u TOHO. V tomto případě vyfotit nejslavnější ceduli na zeměkouli, umístěnou za tepanou mříží královského paláce. Další den ráno s okem v hledáčku a prstem na spoušti pátrám po stojánku, jehož fotka již přes noc několikrát obletěla svět. A nic. Říkám si, už ji schovali, no v tom ji vidím, překročím malé zábradlí, a cvak!  Je to doma! Až pak se rozhlídnu kolem, ups, po mé pravé ruce se vine nekonečný had čekatelů na záběr, regulovaný týmem uniformovaných policistek. Jedna z nich striktně určuje, jak dlouho se každý zájemce může u vývěsky zdržet. Hned na mě: „ A vy jste tady stála?“ Chvilku zvažuji, že drze zalžu, ale tváří v tvář rozhněvané moci měknu a přiznávám pravdu. Nakonec, fotka už je pořízena, že. „ Tak si běžte stoupnout na konec řady!“  Odcházím se alespoň podívat, kolik času jsem ušetřila, na poslední nešťastníky ani nedohlédnu.
Tímto se omlouvám všem předběhnutým turistům i policejní jednotce, které jsem proklouzla mezi prsty. Policejní dozor to stejně vzápětí vzdal a nechal dav svobodně bojovat podle svých vlastních pravidel.











Žádné komentáře:

Okomentovat