pátek 27. září 2013

Dojmy z Paříže od Terky Foretové

Terka Foretová  píše o cestě do Francie

V sobotu 21. září jsme se vrátili z pobytu plného památek, focení  a nakupování v Paříži.  Odjížděli jsme v pondělí 16. září v 1 hodinu odpoledne a na místo jsme dojeli asi v 7 ráno. Ale myslím, že výlet za nevyspání a nepohodlí stál.
Po 18ti hodinové cestě se zastávkami jsme dorazili na Trocadéro s nádherným výhledem na onu Eiffelovu věž. Následovala menší procházka po Martově poli, parku přímo naproti Vojenské akademii, kde studoval Napoleon.
O půl desáté jsme už čekali na lístky a vyjížděli na Eiffelovku. Většina z nás si koupila i vstup do třetího patra, tedy nejvyššího. Výhled je přímo kouzelný.
Následovala asi hodinová projížďka lodí. Paříž se nám ukázala z perspektivy Seiny, mohli jsme vidět například krásné mosty, dát si zasloužený odpočinek a ohřát se čajem.
Další na programu byla Invalidovna s ostatky Napoleona, jeho bratrů a syna. Dostali jsme také čas projít si muzeum s několika spíše válečnými tématy. Bulvár Champs-Élysées s Vítězným obloukem byla poslední zastávka za první den našeho výletu. Pro většinu byla úleva konečně dojet do našeho hostelu MIJE, budovy ze 17. stolení, poblíž Seiny.
Druhý den jsme vyjeli z Paříže do Versailles, sídla Ludvíka XIV. Prošli jsme si rozlehlé zahrady a individuálně i zámek. Pak jsme přejeli do La Défense- moderní čtvrti s mrakodrapy a supermoderními stavbami- a dostali osobní volno k nákupům v obrovském obchodním centru.
Ve čtvrtek jsme si prošli největší hřbitov v Paříži Père-Lachaise, místo posledního odpočinku mnoha významných osobností (Edith Piaf, Jim Morrison, Oscar Wilde,...). Následoval přejezd do velmi milé části města Centre Pompidou s moderní galerií a spoustou obchůdků. Také jsme se šli podívat na nejvyšší bod Paříže Monmartre (125 m n.m.), kde je bazilika Sacré Coeur. Cestou zpátky na autobus jsme šli kolem nejslavnějšího kabaretu Moulin Rouge. Hodně z nás se těšilo i na večerní procházku, které jsme se konečně dočkali.
V pátek, tedy poslední den v tomhle krásném městě, jsme začali v Tuilerijských zahradách, kde jsme se chvíli kochali okolní krásou a pak zamířili rovnou do Louvru. V obrovském muzeu jsme dostali mapku, ale stejně nás všechny zajímala Mona Lisa. Po chvilce chůze po značkách jsme ji našli. Je krásná a jedinečná.
Přecházeli jsme po Pont des Arts, ale známější je jako Most zamilovaných. zábradlí mostu zdobí zámky, které denně přibývají. Zamilované páry tu pečetí  svou lásku připnutím zámku se jmény a klíčky pak hodí do Seiny.
Katedrála Notre Dame je - jako vše v Paříži- kouzelná. Velkolepá a uvnitř tmavá a tajemná. Poté jsme se přesunuli před nejstarší univerzitu Sorbonnu. Někteří využili volno k návštěvě Lucemburské zahrady, jiní vyzkoušeli francouzské speciality v místních restauracích a kavárnách.
V 19 hodin už jsme se rozloučili s Paříží a vraceli se přes Francii a Německo do České republiky. Do Hustopečí jsme se dostali už v 11.
Za tenhle výlet jsem opravdu moc ráda a budu na něj vzpomínat v dobrém. Paříž mě naprosto uchvátila nejen dechberoucí architekturou a památkami, ale i módou, která byla vidět nejen ve výlohách, ale i v ulicích. Nemohla jsem si přát být na lepším místě, než právě tady.